Uitkeringsspecificatie en jaaropgave opvragen

U kunt uw uitkeringsspecificatie en uw jaaropgave met uw DigiD opvragen. Heeft u geen DigiD? Dan kunt u een DigiD aanvragen.

Uitkeringsspecificatie

Een uitkeringsspecificatie geeft u overzicht van hoe uw uitkering is berekend. U ziet bijvoorbeeld welke inkomsten zijn verrekend en hoeveel vakantiegeld wordt gereserveerd.

Jaaropgave

Een jaaropgave is een overzicht van de uitkering die u in het vorige jaar heeft ontvangen. Ook staat erin hoeveel belasting op uw uitkering is ingehouden. De jaaropgave heeft u nodig om een woning te kunnen huren, belastingaangifte te doen en om toeslagen aan te vragen.

Heeft u hulp nodig?

Lukt het u echt niet om de specificatie en jaaropgave digitaal op te vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij zijn op werkdagen bereikbaar van 8.30 uur tot 17.00 uur via 030 - 7022 300. WIL beoordeelt of u (tijdelijk) uw specificatie of jaaropgave via de post kunt ontvangen.

Veelgestelde vragen - opvragen uitkeringspecificatie/jaaropgave

Ja, u heeft een DigiD nodig om uw uitkeringsspecificatie op te halen. Dit zorgt voor extra veiligheid en hierdoor kunnen uw persoonlijke gegevens opgehaald worden.

Vraagt u uw DigiD aan via https://digid.nl/aanvragen. Houdt u er rekening mee dat een activeringscode wordt opgestuurd, en dat het vijf werkdagen duurt voordat u uw DigiD kunt activeren.

U kunt via diverse organisaties op internet gratis een e-mail adres aan laten maken. Bijvoorbeeld:

Dan kunt u bij WIL terecht, op de derde verdieping staan drie computers waar u gebruik van kunt maken.
 
Het adres is:

WIL/Stadshuis Nieuwegein
Beursvloer derde verdieping

Stadsplein 1 b,

3431 LZ Nieuwegein

Let op: Meldt u zich eerst bij de Hostess op de derde verdieping.

U kunt ook terecht bij de bibliotheek in uw gemeente:

Overzicht bibliotheken

GemeenteHoutenIJsselsteinLopikNieuwegeinVianen

Naam en adres

Bibliotheek Lek & IJssel / vestiging Houten

Onderdoor 158
3995 DX Houten

Bibliotheek Lek & IJssel / vestiging IJsselstein

Overtoom 7
3401 BK IJsselstein

Bibliotheek Lek & IJssel / vestiging Lopik

Anna van Burenstraat 14 D
3411 AJ Lopik

De Tweede Verdieping

Stadsplein 1c
3431 LZ Nieuwegein

Bibliotheek Lek & IJssel / vestiging Vianen

Spekdam 2
4132 BP Vianen

Telefoonnummer030 6375938 030 6882549 0348 553999 030 - 60458340347 373009
E-mail adresHouten@bibliotheeklekijssel.nlijsselstein@bibliotheeklekijssel.nl lopik@bibliotheeklekijssel.nl

info@detweedeverdieping.nu

vianen@bibliotheeklekijssel.nl
Aantal beschikbare computers*562125
Websitewww.bibliotheeklekijssel.nl www.bibliotheeklekijssel.nl www.bibliotheeklekijssel.nl www.detweedeverdieping.nl www.bibliotheeklekijssel.nl


* Let op: er kunnen kosten aan verboden zijn als u gebruikt maakt van de computers en geen lid bent van de bibliotheek.

U kunt uw uitkeringsspecificatie na de betaaldatum opvragen. Dat is meestal rond de 30e.

Kijkt u ook bij betaaldata.

Uw jaaropgave over 2015, 2014 en 2013 kunt al opvragen. De jaaropgave over 2016 is eind januari 2017 beschikbaar. U krijgt daar nog bericht over via de WILskracht en via de website.

Ja, deze kunt u opvragen met terugwerkende kracht tot 1 mei 2013. Als u over deze periode een bijstandsuitkering ontving van WIL.

U moet echter wel voor iedere maand en of jaar opnieuw inloggen met uw DigiD.

Deze ontvangt u op uw e-mailadres in de vorm van een PDF.

U kunt vervolgens uw uitkeringsspecificatie of jaaropgave bewaren, door deze op te slaan op uw computer of uit te printen en te bewaren bij uw administratie.

Let op: de afzender van de e-mail is noreply@wil-lekstroom.nl. Kijkt u ook in u spam-box als u de mail niet kunt vinden.

Doordat wij uw uitkeringsspecificatie en jaaropgave digitaal aanbieden, heeft u deze altijd bij de hand. U kunt de uitkeringsspecificatie en jaaropgave op iedere gewenst moment opvragen, vervolgens kunt deze opslaan op uw computer en uitprinten als u deze nodig heeft.

Daarbij willen wij meer van onze producten digitaal aanbieden om zo efficiënter te werken. Dit is een van de wijzigingen die daar onderdeel van is, net als het digitaal aanbieden van uw uitkeringsspecificatie. Wij begrijpen dat dit een grote wijziging kan zijn voor u, daarom proberen wij u hierin zo goed mogelijk te ondersteunen.

Neemt u dan contact op met de klantenservice van WIL of stuurt u een e-mail naar uitkeringsadministratie@wil-lekstroom.nl. Laat u weten wat de reden is dat u niet digitaal kunt opvragen en team uitkeringsadministratie beslist dan of u de jaaropgave toch via de post krijgt toe gestuurd.

Omdat is gebleken dat bewindvoerders (nog) geen gebruik kunnen maken van DigiD, maakt WIL een uitzondering voor deze groep.

Uitkeringsspecificatie per post drie keer per jaar

Als bewindvoerder ontvangt u voortaan per post de uitkeringsspecificaties van uw cliënt(en) over de maanden januari, juli en mei (dan wordt het vakantiegeld uitbetaald). In deze maanden wijzigen de bedragen van de uitkering. Op deze manier bent voor u het hele jaar op de hoogte van de bedragen die aan uw cliënt(-en) zijn uitbetaald.

Cliënt met inkomsten?

Heeft/hebben uw client(en) inkomsten uit werk? Dan kan het bedrag van de uitkering iedere maand wijzigen. Daarom krijgt u in dit geval iedere maand de uitkeringsspecificatie per post toegestuurd.

U krijgt automatisch de uitkeringsspecificatie toegestuurd. Ontvangt u geen uitkeringsspecificatie? Neemt u dan contact op met onze klantenservice via 030 - 70 22 300.

Jaaropgave 2015 via de post

De jaaropgave over 2015 heeft iedereen per post ontvangen. Volgend jaar ontvangen alleen bewindvoerders de jaaropgave over 2016 nog via de post, tenzij er een alternatief is gevonden voor de DigiD.

Tijdelijke werkwijze tot DigiD wel mogelijk is

Deze dienstverlening is tijdelijk, totdat het voor de bewindvoerders wel mogelijk wordt om via DigiD in te loggen. Wanneer dit gerealiseerd is, verzenden wij de uitkeringsspecificaties niet meer per post.

wil-lekstroom.nl maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten