>  Actueel  >  Nieuwsberichten

Nieuwsberichten

  • IJsselstein zoekt 2 nieuwe leden cliëntenraad

    (20-12-2018)

    Woont u in IJsselstein? En wilt u zich inzetten voor WIL-klanten?
    Dan is de cliëntenraad misschien interessant voor u.

  • Jaaropgave 2018 digitaal beschikbaar

    (18-12-2018)

    Heeft u een bijstandsuitkering? En heeft u een jaaropgave nodig? Dan kunt u deze opvragen via deze site. U ontvangt de jaaropgave dus niet per post.

  • De kostendelersnorm

    (18-12-2018)

    Omdat u de kosten kunt delen

    De hoogte van uw bijstandsuitkering hangt af van uw leeftijd en uw situatie. Met hoe meer personen van 21 jaar of ouder u samenwoont, hoe lager uw uitkering is. Want u kunt uw woonkosten (zoals gas, water en licht) dan samen delen. Dit heet de kostendelersnorm. Daarom is het belangrijk dat wij weten met wie u in huis woont. Pas dan kunnen wij de juiste hoogte van uw uitkering bepalen.

  • De Daadkracht van december is uit!

    (17-12-2018)

    Leren doe je een leven lang. Dat geldt ook voor een organisatie als WIL. Zo leerden we in 2018 nog beter kijken naar wat u nodig heeft. We leerden dat de wetten en regels die wij uitvoeren niet altijd aansluiten bij wat u in uw leven meemaakt.

  • Kwijtschelding gemeentelijke belastingen

    (17-12-2018)

    Heeft u geen vermogen en een laag inkomen, waardoor u gemeentelijke- en/of waterschapsbelastingen niet kunt betalen? Dan komt u misschien in aanmerking voor kwijtschelding. Dit hangt af van uw persoonlijke en financiële omstandigheden (zoals inkomen, vermogen en woonlasten). Uw gemeente onderzoekt elk verzoek voor kwijtschelding.

  • Saldobiljet

    (17-12-2018)

    In het 1ste kwartaal van 2019 ontvangt u het saldobiljet. Hierop staat welke bedragen u al heeft afgelost en wat u nog aan WIL moet terugbetalen. U kunt dit overzicht gebruiken voor uw administratie en voor uw belastingaangifte over 2018.

  • Als u het niet eens bent met een besluit

    (12-10-2018)

    Bij WIL nemen we veel besluiten. We werken zorgvuldig, maar soms maken ook wij fouten. Denkt u dat het besluit dat u heeft ontvangen niet klopt? Dan kunt u een bezwaarschrift indienen. Dit is een brief waarin u beschrijft waarom u het niet eens bent met het besluit.

  • Privacy, hoe zit het bij WIL?

    (12-10-2018)

    U heeft de laatste tijd misschien al veel over privacy gehoord. Dat komt omdat vanaf 25 mei 2018 de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) geldt. Hierin staat hoe organisaties met uw gegevens om moeten gaan. Dit om uw privacy te beschermen.

  • Gratis cursus

    (11-10-2018)

    Werken met de digitale overheid

    De overheid doet steeds meer dingen digitaal. Niet iedereen vindt dit even makkelijk. Daarom kunt u gratis de Digisterker cursus ‘Werken met de e-overheid’ volgen.

  • Project ‘Vindplaats Schulden’ voorkomt grotere problemen

    (06-09-2018)

    Als u schulden heeft, stapelen problemen zich snel op. Zoek daarom zo snel mogelijk hulp bij onze schuldhulpverlening. Dit kan ook als u nog geen schulden heeft. Om mensen vroeg te kunnen helpen en grotere financiële problemen te voorkomen, doen wij mee aan ’Vindplaats Schulden’. Dit is een project met de gemeentelijke belastingen, zorgverzekeraars en water- en energieleveranciers.

  • Al langere tijd dezelfde uitkering? Vul uw PV in

    (15-08-2018)

    Heeft u al langere tijd dezelfde uitkering? Dan ontvangt u een zogenaamde halfjaarlijkse Periodieke Verklaring (PV). Mensen die al langer dezelfde uitkering ontvangen, krijgen deze PV ieder half jaar. Mensen met inkomen uit werk ontvangen iedere maand een PV.

  • Menzis zegt collectieve ziektekostenverzekering op

    (07-08-2018)

    Verzekeraar Menzis heeft het contract van de collectieve ziektekostenverzekering met een aantal gemeenten per 1 januari 2020 opgezegd. Dit geldt ook voor de gemeenten Houten, IJsselstein, Lopik, Nieuwegein en Vijfheerenlanden (Vianen). De gemeenten vinden het belangrijk dat u goed verzekerd blijft.

  • Waarvoor kunt u bij de klachtencoördinator terecht?

    (13-07-2018)

    WIL probeert u zo goed mogelijk van dienst te zijn, maar er kan natuurlijk wel eens wat misgaan. Blijf met klachten niet rondlopen. Praat er met iemand over. Dat kan ltijd met een medewerker van WIL. Een gesprek kan al voldoende zijn om een situatie of gevoel van onvrede op te lossen. Maar u kunt ook contact opnemen met onze klachtencoördinator, mevrouw Egbers.

  • Een uitkering van WIL? Vakantiewerk loont!

    (13-07-2018)

    Vakantiewerk loont. Misschien wel júist als je in de uitkering zit. “Door vakantiewerk te doen laat je zien dat je je handen uit de mouwen wilt steken. Daarmee speel je jezelf als gemotiveerde medewerker in de kijker bij werkgevers”, zegt Ankie Overbeeke, accountmanager van WIL.

  • Heeft u al een DigiD?

    (13-07-2018)

    De overheid werkt steeds meer met digitale aanvragen. Daarom is het handig een DigiD aan te vragen. DigiD staat voor Digitale Identiteit. Het is een systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan controleren.

    Ook bij WIL kunt u met uw DigiD digitale aanvragen doen, wijzigingen of vakantie doorgeven en uw uitkeringsspecificaties en jaaropgave opvragen.

  • Cliëntenraad zoekt vertegenwoordigers uit Lopik

    (29-01-2018)

    Woont u in de gemeente Lopik? En wilt u zich graag inzetten voor de belangen van klanten van WIL? Dan is deelname aan de cliëntenraad misschien interessant voor u. De cliëntenraad is namelijk op zoek naar 2 nieuwe vertegenwoordigers uit Lopik.