>  Actueel  >  Nieuwsberichten

Nieuwsberichten

  • Vreemde doet zich voor als WIL-medewerker

    (16-07-2019)
    Medewerker WIL

    Vreemde doet zich voor als WIL-medewerker

    Dinsdag 16 juli kregen wij een melding dat een man zich ten onrechte heeft uitgegeven als WIL-medewerker. Hij belde bij mensen thuis aan en bood opdringerig zijn diensten aan als budgetbeheerder of schuldhulpverlener.

  • Landelijke campagne ‘Kom uit je schuld’

    (11-06-2019)

    Een echtscheiding, een ontslag of een maand huurachterstand; het kan het begin zijn van grote financiële problemen. Naar schatting 1,4 miljoen huishoudens in Nederland hebben problematische schulden of een risico daarop. Mensen met schulden vragen vaak geen hulp of doen dit erg laat, vanwege schaamte of trots.

  • De Daadkracht van juni is uit!

    (07-06-2019)

    Wij hebben goed nieuws voor u. Vanaf deze maand ontvangt u uw uitkering 10 dagen eerder dan u gewend bent. De cliëntenraad heeft zich hiervoor ingezet en ons dit geadviseerd.

  • Inloggen met DigiD niet mogelijk?

    (02-05-2019)

    U krijgt de volgende foutmelding? ‘U kunt niet inloggen’ en ‘Update uw software’. DigiD heeft de veiligheidseisen aangepast. Daardoor is het mogelijk dat u vanaf 11 juni niet meer kunt inloggen met uw DigiD.

  • Vanaf dit jaar sneller en makkelijker hulp bij schulden

    (19-03-2019)

    Mensen met schulden kunnen sneller en makkelijker hulp krijgen. WIL heeft op 1 januari een nieuwe aanpak schuldhulpverlening ingevoerd.

    Op de foto Leon Wegen, schuldhulpverlener van WIL

  • Geen postzegel meer nodig

    (18-03-2019)

    Gebruik ons antwoordnummer

    Vanaf nu heeft u geen postzegel meer nodig om post aan WIL te sturen.

  • Al langere tijd dezelfde uitkering? Vul uw PV in

    (18-03-2019)
    foto van periodieke verklaring

    Heeft u al langere tijd dezelfde uitkering? Dan ontvangt u een zogenaamde halfjaarlijkse Periodieke Verklaring (PV). 

  • IJsselstein zoekt 2 nieuwe leden cliëntenraad

    (20-12-2018)

    Woont u in IJsselstein? En wilt u zich inzetten voor WIL-klanten?
    Dan is de cliëntenraad misschien interessant voor u.

  • Jaaropgave 2018 digitaal beschikbaar

    (18-12-2018)

    Heeft u een bijstandsuitkering? En heeft u een jaaropgave nodig? Dan kunt u deze opvragen via deze site. U ontvangt de jaaropgave dus niet per post.

  • Als u het niet eens bent met een besluit

    (12-10-2018)

    Bij WIL nemen we veel besluiten. We werken zorgvuldig, maar soms maken ook wij fouten. Denkt u dat het besluit dat u heeft ontvangen niet klopt? Dan kunt u een bezwaarschrift indienen. Dit is een brief waarin u beschrijft waarom u het niet eens bent met het besluit.

  • Privacy, hoe zit het bij WIL?

    (12-10-2018)

    U heeft de laatste tijd misschien al veel over privacy gehoord. Dat komt omdat vanaf 25 mei 2018 de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) geldt. Hierin staat hoe organisaties met uw gegevens om moeten gaan. Dit om uw privacy te beschermen.

  • Project ‘Vindplaats Schulden’ voorkomt grotere problemen

    (06-09-2018)

    Als u schulden heeft, stapelen problemen zich snel op. Zoek daarom zo snel mogelijk hulp bij onze schuldhulpverlening. Dit kan ook als u nog geen schulden heeft. Om mensen vroeg te kunnen helpen en grotere financiële problemen te voorkomen, doen wij mee aan ’Vindplaats Schulden’. Dit is een project met de gemeentelijke belastingen, zorgverzekeraars en water- en energieleveranciers.

  • Menzis zegt collectieve ziektekostenverzekering op

    (07-08-2018)

    Verzekeraar Menzis heeft het contract van de collectieve ziektekostenverzekering met een aantal gemeenten per 1 januari 2020 opgezegd. Dit geldt ook voor de gemeenten Houten, IJsselstein, Lopik, Nieuwegein en Vijfheerenlanden (Vianen). De gemeenten vinden het belangrijk dat u goed verzekerd blijft.

  • Heeft u al een DigiD?

    (13-07-2018)

    De overheid werkt steeds meer met digitale aanvragen. Daarom is het handig een DigiD aan te vragen. DigiD staat voor Digitale Identiteit. Het is een systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan controleren.

    Ook bij WIL kunt u met uw DigiD digitale aanvragen doen, wijzigingen of vakantie doorgeven en uw uitkeringsspecificaties en jaaropgave opvragen.

  • Waarvoor kunt u bij de klachtencoördinator terecht?

    (13-07-2018)

    WIL probeert u zo goed mogelijk van dienst te zijn, maar er kan natuurlijk wel eens wat misgaan. Blijf met klachten niet rondlopen. Praat er met iemand over. Dat kan altijd met een medewerker van WIL. Een gesprek kan al voldoende zijn om een situatie of gevoel van onvrede op te lossen. Maar u kunt ook contact opnemen met onze klachtencoördinator, mevrouw Egbers.

  • Een uitkering van WIL? Vakantiewerk loont!

    (13-07-2018)

    Vakantiewerk loont. Misschien wel júist als je in de uitkering zit. “Door vakantiewerk te doen laat je zien dat je je handen uit de mouwen wilt steken. Daarmee speel je jezelf als gemotiveerde medewerker in de kijker bij werkgevers”, zegt Ankie Overbeeke, accountmanager van WIL.

  • Cliëntenraad zoekt vertegenwoordigers uit Lopik

    (29-01-2018)

    Woont u in de gemeente Lopik? En wilt u zich graag inzetten voor de belangen van klanten van WIL? Dan is deelname aan de cliëntenraad misschien interessant voor u. De cliëntenraad is namelijk op zoek naar 2 nieuwe vertegenwoordigers uit Lopik.