>  Voor u  >  Uitkering  >  Jaaropgave opvragen

Jaaropgave opvragen

Op uw jaaropgave staat het totaal aan uitkering dat u het vorige jaar heeft ontvangen. Ook ziet u hoeveel belasting op uw uitkering is ingehouden. Uw jaaropgave kunt u ieder jaar rond eind januari / begin februari digitaal opvragen.

De jaaropgave heeft u bijvoorbeeld nodig voor:

  • huren van een woning
  • doen van belastingaangifte
  • aanvragen van toeslagen

Let op: u heeft een DigiD nodig voor het opvragen van uw jaaropgave.

Bij WIL kunt u inloggen met DigiD. DigiD staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan controleren. De overheid werkt steeds meer met digitale aanvragen.

Accordeon

Veelgestelde vragen

Kan ik jaaropgaven opvragen over afgelopen maanden of jaren?

Als u na 1 mei 2013 een bijstandsuitkering ontving, kunt u uw specificatie(s) en jaaropgave(n) opvragen. Het is helaas niet mogelijk meerdere maanden of jaren in één keer op te vragen. Voor ieder jaar (jaaropgave) logt u opnieuw in met uw DigiD.

Hoe ontvang ik de door mijn opgevraagde jaaropgave(n)?

Deze ontvangt u in uw e-mailbox in de vorm van een PDF. De afzender van de e-mail is: noreply@wil-lekstroom.nl.

Bewaar uw uitkeringsspecificatie of jaaropgave door deze op te slaan op uw computer. U kunt deze ook printen en bewaren bij uw administratie.

Let op: kijk in de map 'ongewenste mail' of bij uw 'spam' als u de mail niet in uw postvak kunt vinden.

Ik heb geen DigiD, heb ik die echt nodig?

Ja, u heeft een DigiD nodig om uw uitkeringsspecificatie op te vragen. Dit zorgt voor extra veiligheid. DigiD staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan controleren. De overheid werkt steeds meer met digitale aanvragen.

Let op: houdt u er rekening mee dat u een activeringscode krijgt toegestuurd en dat het vijf werkdagen duurt voordat u uw DigiD kunt activeren

DigiD aanvragen

Ik kan geen digitale aanvraag doen, wat nu?

Lukt het u echt niet om een digitale aanvraag te doen? Neem dan contact op met onze klantenservice. WIL beoordeelt of u (tijdelijk) uw uitkeringsspecificatie via de post kunt ontvangen.

Contact met WIL