Klacht indienen

Bij Werk en Inkomen Lekstroom (WIL) helpen wij u zo goed mogelijk. Bent u toch ontevreden over de manier waarop wij u behandelen? Bespreekt u dat dan met de medewerker. Blijft u ontevreden, dan kunt u een klacht indienen.

Oneens met besluit

Bent u het oneens met een besluit? Dan dient u geen klacht in, maar kunt u bezwaar maken.

Hoe dien ik een klacht in?

U kunt op verschillende manier een klacht bij WIL indienen:

  • u kunt digitaal een klacht indienen;
  • bellen (maandag tot en met vrijdag, van 08:30 uur tot 12:30 uur);
  • mailen naar klachten@wil-lekstroom.nl;
  • post (WIL t.a.v. klachtencoƶrdinator).

Veelgestelde vragen

  • uw naam
  • adres
  • telefoonnummer

Inhoud klacht

In de klacht vermeldt u duidelijk:

  • omschrijving van gebeurtenis
  • datum en/of tijdstip waarop het plaats vond
  • naam van de betrokken WIL-medewerker (als u die weet)

De klachtencoƶrdinator neemt binnen 5 werkdagen contact met u op. U kunt uw klacht nog eens uitleggen. En u bespreekt samen wat er verder met uw klacht gebeurt.

De wettelijke termijn voor de afhandeling van uw klacht is 6 weken.

Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Nationale Ombudsman. Zie www.nationaleombudsman.nl.