>  Contact  >  Klacht indienen

Klacht indienen

Bij Werk en Inkomen Lekstroom (WIL) helpen wij u zo goed mogelijk. Bent u toch ontevreden over de manier waarop wij u behandelen? Bespreekt u dat dan met de medewerker. Blijft u ontevreden, dan kunt u een klacht indienen.

Oneens met besluit

Bent u het oneens met een besluit? Dan dient u geen klacht in, maar kunt u bezwaar maken.

Hoe dien ik een klacht in?

U kunt op verschillende manier een klacht bij WIL indienen:

Accordeon

Veelgestelde vragen

Waar kan ik een klacht over indienen?

  • u bent niet netjes behandeld
  • uw aanvraag wordt te traag behandeld
  • uw brieven of e-mails worden niet of te laat beantwoord
  • u krijgt de door u gevraagde informatie niet
  • u wordt niet teruggebeld
  • uw privacy wordt geschonden

Wat zet ik in mijn klacht?

  • uw naam
  • adres
  • telefoonnummer

Inhoud klacht

In de klacht vermeldt u duidelijk:

  • omschrijving van gebeurtenis
  • datum en/of tijdstip waarop het plaats vond
  • naam van de betrokken WIL-medewerker (als u die weet)

Wat gebeurt er met mijn klacht?

De klachtencoördinator neemt binnen 5 werkdagen contact met u op. U kunt uw klacht nog eens uitleggen. En u bespreekt samen wat er verder met uw klacht gebeurt.

De wettelijke termijn voor de afhandeling van uw klacht is 6 weken.

Wat als ik niet tevreden ben met de afhandeling van mijn klacht?

Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Nationale Ombudsman. Zie www.nationaleombudsman.nl.

Wat kan ik doen als WIL te laat beslist over mijn aanvraag?

In de wet staat dat Werk en Inkomen Lekstroom (WIL) binnen een periode van 8 weken een beslissing moet nemen op uw aanvraag of bezwaar. Soms lukt het WIL niet op tijd een beslissing te nemen. U kunt ons dan, zoals dat heet in gebreke stellen. U kunt dit doen met het hiervoor bestemde formulier “Dwangsom bij niet tijdig beslissen”. Meer informatie én het formulier vindt u op de website van de Rijksoverheid