De dienstverlening van WIL is door het coronavirus tot en met 28 april aangepast. Klik hier voor meer informatie.

De dienstverlening van WIL is door het coronavirus tot en met 28 april aangepast

  • - alle afspraken en bijeenkomsten gaan in deze periode niet door. Waar mogelijk vinden ze per telefoon plaats
  • - per telefoon en e-mail zijn wij bereikbaar
  • - houdt u rekening met langere wachttijden

Aangepaste openingstijden receptie tot en met 28 april

  • maandag tot en met vrijdag
  • van 08:30 tot 12:30 uur

WIL zorgt er in ieder geval voor dat

  • - we uitkeringen op tijd betalen
  • - we belangrijke afspraken zoveel mogelijk per telefoon doen
  • - het budgetbeheer van schuldhulpverlening doorgaat

Lees hier het nieuwsbericht

Lees hier meer nieuws over de Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers (Tozo)

 >  Voor u  >  Uitkering  >  Uitkeringsspecificatie opvragen

Uitkeringsspecificatie opvragen

Op uw uitkeringsspecificatie ziet u hoe uw uitkering is berekend. U ziet bijvoorbeeld:

  • welke inkomsten zijn verrekend
  • hoeveel vakantiegeld wordt gereserveerd

Let op: u heeft een DigiD nodig voor het opvragen van uw uitkeringsspecificatie.

Bij WIL kunt u inloggen met DigiD. DigiD staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan controleren. De overheid werkt steeds meer met digitale aanvragen.

Accordeon

Veelgestelde vragen

Kan ik uitkeringsspecificaties opvragen over afgelopen maanden of jaren?

Als u na 1 mei 2013 een bijstandsuitkering ontving, kunt u uw specificatie(s) en jaaropgave(n) opvragen. Het is helaas niet mogelijk meerdere maanden of jaren in één keer op te vragen. Voor iedere maand (specificatie) logt u opnieuw in met uw DigiD.

Hoe ontvang ik mijn opgevraagde uitkeringsspecificatie(s)?

Deze ontvangt u in uw e-mailbox in de vorm van een PDF. De afzender van de e-mail is: noreply@wil-lekstroom.nl.

Bewaar uw uitkeringsspecificatie of jaaropgave door deze op te slaan op uw computer. U kunt deze ook printen en bewaren bij uw administratie.

Let op: kijk in u spam-folder als u de mail niet in uw postvak kunt vinden.

Ik heb geen DigiD, heb ik die echt nodig?

Ja, u heeft een DigiD nodig om uw uitkeringsspecificatie op te vragen. Dit zorgt voor extra veiligheid. DigiD staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan controleren. De overheid werkt steeds meer met digitale aanvragen.

DigiD aanvragen

Let op: houdt u er rekening mee dat u een activeringscode krijgt opgestuurd. Het duurt 5 werkdagen duurt voor u uw DigiD kunt activeren en gebruiken.

Ik kan geen digitale aanvraag doen, wat nu?

Lukt het u echt niet om een digitale aanvraag te doen? Neem dan contact op met onze klantenservice. WIL beoordeelt of u (tijdelijk) uw uitkeringsspecificatie via de post kunt ontvangen.

Contact met WIL