De jaaropgave heeft u bijvoorbeeld nodig voor:
- huren van een woning
- doen van belastingaangifte
- aanvragen van toeslagen
Let op: u heeft een DigiD nodig voor het opvragen van uw jaaropgave. Heeft u nog geen DigiD? Vraag deze dan aan op www.digid.nl.
Veelgestelde vragen
Als u na 1 mei 2013 een bijstandsuitkering ontving, kunt u uw specificatie(s) en jaaropgave(n) opvragen. Het is helaas niet mogelijk meerdere maanden of jaren in één keer op te vragen. Voor ieder jaar (jaaropgave) logt u opnieuw in met uw DigiD.
Deze ontvangt u in uw e-mailbox in de vorm van een PDF. De afzender van de e-mail is: noreply@wil-lekstroom.nl.
Bewaar uw uitkeringsspecificatie of jaaropgave door deze op te slaan op uw computer. U kunt deze ook printen en bewaren bij uw administratie.
Let op: kijk in de map 'ongewenste mail' of bij uw 'spam' als u de mail niet in uw postvak kunt vinden.
Ja, u heeft een DigiD nodig om uw uitkeringsspecificatie op te vragen. Dit zorgt voor extra veiligheid. DigiD staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan controleren. De overheid werkt steeds meer met digitale aanvragen.
Let op: houdt u er rekening mee dat u een activeringscode krijgt toegestuurd en dat het vijf werkdagen duurt voordat u uw DigiD kunt activeren.
Meer informatie over het aanvragen van een DigiD als u deze nog niet heeft.
Lukt het u echt niet om een digitale aanvraag te doen? Neem dan contact op met een medewerker van het team Uitkeringsadministratie. WIL beoordeelt of u (tijdelijk) uw uitkeringsspecificatie via de post kunt ontvangen.