Bij Werk en Inkomen Lekstroom (WIL) helpen wij u zo goed mogelijk. Bent u toch ontevreden over de manier waarop wij u behandelen? Bespreekt u dat dan met de medewerker. Blijft u ontevreden, dan kunt u een klacht indienen.
Oneens met besluit
Bent u het oneens met een besluit? Dan dient u geen klacht in, maar kunt u bezwaar maken.
Hoe dien ik een klacht in?
U kunt op verschillende manier een klacht bij WIL indienen:
- u kunt digitaal een klacht indienen;
- bellen (maandag tot en met vrijdag, van 08:30 uur tot 12:30 uur);
- mailen naar klachten@wil-lekstroom.nl;
- post (WIL t.a.v. klachtencoördinator).
Veelgestelde vragen
- uw naam
- adres
- telefoonnummer
Inhoud klacht
In de klacht vermeldt u duidelijk:
- omschrijving van gebeurtenis
- datum en/of tijdstip waarop het plaats vond
- naam van de betrokken WIL-medewerker (als u die weet)
De klachtencoördinator neemt binnen 5 werkdagen contact met u op. U kunt uw klacht nog eens uitleggen. En u bespreekt samen wat er verder met uw klacht gebeurt.
De wettelijke termijn voor de afhandeling van uw klacht is 6 weken.
Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Nationale Ombudsman. Zie www.nationaleombudsman.nl.